onsdag 10 januari 2007

Äntligen en i gänget!

Spanjorerna delar ut sina julklappar på morgonen 6/1. På eftermiddagen fylls gator och torg av små och stora barn som vill visa upp och prova sina nya prylar.
När jag skulle ut på stan i måndags klev jag ut genom porten, som vanligt med min mp3-spelare på högsta volym. De fotbollspelande småkillarna på gatan sa något till mig. Jag blev lite paff för det är första gången sedan jag flyttade in för ett år sedan. "Qué?" sa jag. "Är det den nya mp4?" frågade en av dem mig och pekade på min ficka. "Ehhhh...." sa jag som alltid tar några sekunder på mig att koppla. Jag tog upp den så han fick se. Varpå hans kompis en bit bort skriker "Det är samma som min" och håller upp den.
Ett obetydligt steg för mänsligheten men jag gick därifrån med ett stort leende som varade i många kvarter. Jag kände mig som 10 år igen! Äntligen hade jag blivit accepterad av grannungarna!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kära Carin, det ska bli spännande att få följa dina små & stora äventyr i tapaslandet! Nu är du ju åtminstone "en i gänget"...nästa gång får du ju kanske kicka med? Njut av det.....här har vi snöstorm!!!
P&K, Daniel

Carin sa...

Tack Daniel! Trevligt se dig här! Så vintern kom slutligen till Skåne i alla fall... Här skiner solen från en klarblå himmel. Kliché men sant... Puss