onsdag 24 januari 2007

Canastaaaaaa!!!!!

Málaga vann över Lottomatica Roma med 68-66, sista poängen gjordes i sista sekunden, och då menar jag i den absolut sista spelsekunden! Sanslöst spännande! Även om båda lagen tydligen redan är ute ur Europaligan och det egentligen kunde kvitta hur det gick...

Det hindrade dock inte publiken från att skrika och stampa och klappa händerna så att stadion gungade. Nästan fullsatt var det. Basket är stort i Málaga. Det hyttes med nävar och viftades med händer och fingrar och halsdukar. Och alla var emot den stackars domaren...

Málagas italienske (!) tränare Sergio Scariolo hoppade jämfota och var ett flertal gånger på väg in på planen och domaren var tvungen att stoppa honom. Jag var så fascinerad av honom att jag kom på mig själv att helt glömma bort matchen. Det händer mig ofta när jag går på match "live" att jag är så upptagen av att följa allt som sker utanför plan att jag alldeles tappar bort mig.

Vi satt i egen reserverad ruta precis bredvid planen och fick tapas och alkoholfri öl i pausen. Viva Málaga!

Inga kommentarer: