onsdag 10 januari 2007

Nu tar jag steget...

Sedan jag flyttade till Spanien i oktober 2004 har jag många gånger funderat på att jag skulle vilja skriva ned mina erfarenheter. Om smått och stort. Om sådant som jag borde gjort annorlunda. Om misstag som andra skulle kunna lära av. Och framför allt, allt det där som man i efterhand kan gapskratta åt. För det kan bli väldigt tokigt när man som naiv, nervös och annorlunda ska försöka etablera sig i ett nytt land.
Ni vet allt det där som måste fixas i början. Som alltifrån att skaffa telefon och Internet till att öppna bankkonto och ansöka om "Residencia". Småsaker i teorin, men sällan i praktiken.
Nåväl, allt det där som jag funderade på att spara för egen del och gärna dela med mig av, blir nu en blogg.
Och det ska tilläggas att jag är något mindre vilsen i Tapaslandet nu än för två år sedan. Så det går framåt!

3 kommentarer:

Blancaflor sa...

Later bra! Skall bli spännande att läsa. Men varför kan jag inte logga in som "blogger"?

Mirabelle sa...

Bra där! Det är sjukt kul, man blir lätt beroende! :)

Carin sa...

Ja, det är livsfarligt... skulle kunna bli bloggare på heltid. Hade ingen aning om att jag hade så mycket att säga.