onsdag 14 februari 2007

2007 - kärlekens år


San Valentin eller Alla hjärtans Dag - ett kommersiellt stohej tycker många och blundar för skyltfönster överbelamrade med röda, hjärtformade mjukisdjur, chokladaskar och smycken. Som snabbt trycker på delete för alla mail med erbjudanden om romantiska middagar till specialpris, spa för två och gulligul weekend. Som jag till exempel.

Men innerst inne är faktiskt inte min Alla Hjärtans Dag ett amerikanskt jippo för att få försäljningen att åter stiga lite efter januarisvackan. För mig är det en dag att visa kärlek, till vem som helst. Och jag har många hjärtan i mitt liv. Ett av dem största är mamma som mailade tidigt i morse för att säga att hon inte fått i väg ett kort i tid. Men att det kommer. Med en peng att köpa geléhjärtan för. För det har mina syskon fått.
Och jag älskar henne så klart än mer. Och njuter av känslan att i hennes ögon kommer jag alltid, alltid få lov att vara ett barn.

Min farmor sa att 2007 skulle bli Kärlekens år. Jag tycker vi skålar i champagne och låter det på allvar börja i dag!

Puss till alla mina hjärtan!

PS. Kortet har jag fått från min väninna Marina van Stekelenburg, Art Estación i Álora.

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Ja, det tycker jag ocksâ. En tanke är viktigast, mycket viktigare än en snabbt inhandlad present till överpris pâ nâgon stormarknad.

Kan du inte skicka nâgra hjärtan till Limasa för att fâ fart pâ dem? :-D Jag önskar dig lycka till! Men visst är det bra att man kan klaga. Det finns ju en klagosida i SUR ocksâ (vilket bra namn omm man vill klaga...)

Anna Malaga sa...

OM, ska det stâ!

Mats sa...

Stor kram på AHD! :)

Carin sa...

Tack Anna, visst är det bra att man kan klaga!
Och absolut hellre en tanke än en fånig present (bra presenter däremot gillar jag :)), det tråkiga är ju att man inte alltid får veta vem som tänker på en...

En ännu större kram till dig Masseman! :)

Mirabelle sa...

Grattis på alla hjärtans dag! fast det var igår.. oops... men som du skriver... låt det vara ett hjärtans år och då är det ju idag! :)