torsdag 15 februari 2007

You´ve got mail

Sitter och tittar på "You´ve got mail" med Meg Ryan och Tom Hanks. Mmmmm... så söt, så söt! Tänk att den är från 1998. Tokigt!
På den tiden var nätdating fortfarande lite knepigt. En modernare form av kontaktannons. Men gud förbjude den som avslöjade sig bland vänner! Inte ville man vara desperat inte!

Jag är rätt garvad vad gäller själva sökandet. Däremot kommer jag sällan så långt som till en date. Jag är helt enkelt för lat. Lat och desperat - den perfekta kombinationen, ha!

I början hade vi någon slags övertro på att det skulle bli så fint och äkta, att vi skulle lära känna varandra bortom all ytlighet. Och att finna den stora kärleken var bara ett klick i väg.
Nu tror jag varken Meetic är lösningen på hur jag ska finna drömprinsen, eller något jag skäms över.

I går läste jag att fem miljoner spanjorer söker kärleken på nätet, 60 procent av dem är män mellan 25 och 34 år. Kunde någon kanske sparka mig lite i rumpan? Jag menar, jag kan ju inte fortsätta hävda att där inte finns något intressant. 3 miljoner män i en allra högst vital ålder! Bara just nu i denna sekund är drygt 12 000 män uppkopplade på Meetic. Det måste bli en date snart...

Inga kommentarer: