fredag 23 februari 2007

Gapa stort

Jag har cementmun. Har varit hos tandläkaren och halva munnen, kinden och tungan känns precis som en klump cement. Ganska så obehagligt. Lagade en lagning som jag slitit sönder (observera, inget nytt hål) samt fick tillbaka min bitskena som var tvungen att förstärkas, eftersom jag efter fem månader hade slipat ned den med.
Det gick ganska bra. Bedövningen var klart värre än själva borrandet. Var tvungen att påminna mig själv om att andningen inte sitter i tungan och att man inte dör bara för att man inte kan svälja ordentligt.

Kalaset gick på 100 euro. En överraskning eftersom lagningen skulle kosta 40 euro och jag trodde att allt som hade med bitskenan att göra ingick i ursprungspriset på 250 euro. Icke.

Min tandläkare är dock väldigt söt, hon heter dessutom Consuelo som beyder tröst. Jag gjorde en intervju med henne i höstas som ni kan läsa i Sydkusten

För Praktikertjänst skrev jag en artikel om spansk tandvård för den som är intresserad.

Inga kommentarer: