måndag 19 februari 2007

En temla pleeeeeease

Jag är rätt dålig på att följa med i vad som händer i Sverige. I dag gjorde jag dock en snabb koll på Svenska Dagbladet och blev påmind om att det är semmeltider!!! Åh, jag vil ha!!! Kan någon skicka en riktigt gräddig semla med mycket mandelmassa till mig? I morgon är det fettisdagen och jag känner att det skulle göra mig väldigt gott just i dag.

Förutom infall som detta är det i ärlighetens namn allt färre saker jag saknar från Sverige. Tidigare när jag hade kompisar på besök, fick de alltid köpa med sig diverse grejer. Men nu när de frågar, är jag mest lycklig om de tar med sig några svenska pocketböcker. Inte för att jag blir ledsen för en påse svenskt smågodis...
Men faktum är att jag saknar fler saker från Spanien när jag är i Sverige, och då rör det sig om några dagar en gång per år. Jag är visserligen knäckoman men till och med i min Supersol på hörnet kan jag köpa Wasas original.

Jo, nu vet jag en sak till! Jag skulle ge mycket för en prenumeration på en morgontidning. Det finns inte här.

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

ååh, jag bodde ett år i Malaga för några år sedan..nostalgi!!!

Carin sa...

Hej Annaluna! Málaga har förmåga att stanna i hjärtat på de flesta. Det är liksom omöjligt att förbli oberörd.

Anna Malaga sa...

Om du har vägarna förbi Marbella kan du ju gâ pâ Muffin Café. Eller göra själv och bjuda spanjorer!
Jag köpte en massa svenskt godis i Fuengirola och har tyvärr förätit mig. Ska aldrig mer köpa salta sillar...

Carin sa...

Tack för tipset Anna! Jag ska till Fuengirola på onsdag, kanske finns semlor där med.
Och hur mycket jag än älskar svenskt smågodis (spanskt är INTE det samma, bara massa färgad gelegummi...) är jag rätt glad att det inte finns här. För i Spanien är det enda godiset jag verkligen gillar, mörk choklad, och det är ju nyttigt!

kantorn sa...

Svenska Kyrkan i Fuengirola borde väl baka semlor?
Vi gjorde vääääldigt många semlor till svenskarna på Mallis när jag jobbade i kyrkan där....

Carin sa...

Ja, det har du kanske rätt i Kantorn! Jag får kanske ta en sväng förbi kyrkan i morgon när jag ska till Fuengirola.