tisdag 6 februari 2007

Grattis på foeldelsedagen!


Fördomar är till för att brytas. På min födelsedag fick jag blommogram och det kom inte från Spanien. Jag får ta tillbaka det där om att svenska män skulle vara sämre på uppvaktning. Eller så var det bara undantaget som bekräftar regeln.

En stor, fantastiskt vacker bukett som levererades till jobbet och som jag fick hämta i går.
"Grattis på foeldelsedagen! Kram X"
Så kan det gå med stavningen när den passerar en del språkbarriärer på vägen...
Mycket spännande var det i alla fall då jag inte var riktigt säker på vem det var ifrån! Men nu vet jag... Puss till dig!

Lördagens fest blev lyckad, om än något färre gäster än jag tänkt och med ett och annat missöde i form av krossade glas och en och annan tår. Inte min. Och vad gästerna beträffar så lärde jag mig av en fördetta chef att aldrig beklaga sig över dem som inte är där, utan glädjas åt dem som kommit! Så sant, så sant.
I vilket fall som helst tror jag inte jag behöver oroa mig för vuxenpoäng riktigt än...

2 kommentarer:

Blancaflor sa...

jag känner mig träffad! Om du inte bodde så långt bort...

Grattis i efterskott i alla fall. :)

Kram

Carin sa...

Tack! Och du, jag vet ju hur det är... pussiluss :)