onsdag 7 februari 2007

Varför..?

..har jag tre äggpaket i kylen?
Ett med ett ägg kvar som borde ätits innan 23/12. Ett annat med ett ägg, bäst före 27/1. Och ett tredje med fyra ägg som går ut 22/2.

Varför tar jag ut och tittar på dem och sätter in dem igen..?

Det måste vara av samma anledning som jag har en burk med gammal lingonsylt från 2005, lättdryck med bästföredatum maj förra året, tre bruna endiver, en burk med väldigt, väldigt lite jordnötsmör i... och en del annat som inte alls borde vara där. Så om någon kunde svara på varför skulle det lösa flera problem i ett.

4 kommentarer:

Mats sa...

Det är för att du är tokig, din toka!

Säg att du har slängt allt du räknade upp, så att du inte bara mycket noggrannt gått igenom allt gammalt för att ändå sätta tillbaka allt i kylen igen...

Carin sa...

Äggen har jag slängt nu faktiskt... i morgon kanske det är köttfärsens tur, drygt en vecka gammal... eller kanske oliverna på diskbänken som täcks av ett lager grått ludd ludd. En sak i taget... :)

Mirabelle sa...

Jag har också ibland gamla saker i kylen, mest för att den ser lite mindre tom ut då. Men jag har nog fått det av mamma. Tack och lov har hon det mesta kvar och jag bara en liten släng :)...

Anna Malaga sa...

Hmmm...jag börjar förstâ varför folk grâter pâ dina fester ;-)