torsdag 1 februari 2007

Valmöjligheternas generation

70-talisternas ständiga gissel
det finns alltid mer att upptäcka
fler städer i världen
fler jobb och utbildningar
fler vänner att lära känna
Vi har möjligheterna
måste ta tillvara
uppleva mer på våra första 30 år
än farmor gjort under ett helt liv
Måste leva som om varje dag var den sista
som om allt där ute
plötsligt skulle ta slut
Ett hysteriskt konsumerande
Vi måste det
för vi kan
Vi ska gå in i väggen med en cool slackerattityd
för vi njuter
Suger musten ur livet
Njuter till och med av ångesten som föds i det faktum
att varje val
omöjliggör ett annat


Carin augusti 2003

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Oj, vad stressande, vilket tur att man inte är 70-talist! ;-)

Visst är det trist att ett val ofta omöjliggör ett annat. Man skulle ha tre-fyra liv, minst.

Carin sa...

Ja, du kan skatta dig lycklig du som är 60-talist! ;)

Jag började faktiskt med att skriva att jag nu förlikat mig med att vissa val är gjorda.. men egentligen är det nog inte helt sant... tvärtom har jag just kommit fram till att jag i detta livet inte kommer att utbilda mig till läkare, eller bli molekylärbiolog eller tågluffa... och det känns lite konstigt att vissa saker är för sent. Okej. Men konstigt.