söndag 18 februari 2007

Filmtajm

Dagens biofilm blev "Miss Potter", mest för att det var en bra tid på en lämplig biograf. Varken jag eller min kompis S visste nåt om den. Men vi gillade den! S med, fast han sa att det var en tjejfilm och frågade mig flera gånger om jag grät, viskade varje kvart att det såg ut som om Renée Zellweger i alla fall såg ut som om hon skulle börja gråta och fällde irriterade kommentarer om idioten till mamma. Men han föll han med och ska köpa Beatrix Potters böcker till sin ettåriga dotter.

Ett störmoment var dock dubbningen. Jag brukar inte bry mig särskilt mycket, jag älskar helt enkelt spanska språket för mycket och njuter faktiskt fortfarande av att höra det. Men "Miss Potter" är en så oerhört engelsk film och det känns bara så fel när brittiska aristokratin talar spanska...

Inga kommentarer: