lördag 14 april 2007

Bakom mina solglasögon

Efter att ha fått p-piller som medicin för akne har jag blivit tvungen att censurera mig själv lite på bloggen.

Någon drog ned gardinen och det skulle inte vara särskilt objektivt att överhuvudtaget reflektera över något fenomen just nu. Vis av erfarenheten vet jag ju att livet inte är varken grått eller ilsket rött med gnistor som slår åt alla håll.
Hyn blev bättre ja, men hur kul är det när man i övrigt ändå känner sig som en hormonstinn tonåring? Jag ska stå ute ett litet tag, bara ett litet, för att se om jag kommer ut på andra sidan. Till dess får vi ni läsa eventuella tårdrypande inslag eller ilskna kommentarer, med viss distans.

En liten påminnelse dock om att nej, det var inte bättre förr och ungdomen är inte ett dugg skön. Vem skulle vilja bli tonåring igen? Inte för allt smör i Småland!

2 kommentarer:

kantorn sa...

Nej! Inte tonåring....trivs bra med att vara typ 30

Carin sa...

Ja, visst är det skönt att man ändå känner sig bäst i sin egen ålder. Kanske för att dem omkring en också åldras, inte skulle man vilja bli lämnad ensam kvar. Sedan var det någon som sa mig att det går uppåt tills man är 45. Vi får väl se vad som väntar på andra sidan...