fredag 6 april 2007

Viernes Santo (Långfredagen)

Det tycks vara något fördömt med Semana Santa om jag ska tro mina spanska vänner. De säger att oftast är det fint väder innan och efter, men påskveckan är nästan alltid kall och regnig. I år har varit min hittills blötaste påsk i Málaga. Och kallare än på mycket länge. Särskilt synd tycker jag om de som skulle gå ut med sina processioner idag. Solen sken i princip hela dagen, men så kom kvällen. Och himlen öppnade sig. Förra året ställdes alla processioner in just på Långfredagen så det är två år sedan de fick gå ut.

El Amor kom så långt som till Plaza de la Merced innan dropparna började falla, Kristus täcktes in med plastskydd och hela ekipaget fick vända för att vandra tillbaka till sin kyrka.











2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Vännen,
Stackars dig att det ergnar. Här är det underbart med sol, men lite kyligt. Jag jobbar alla 5 påskdagar, och har tråkigt.
vi ses SNART!!!!
Anne

Carin sa...

Hej! ja, det är lite synd om oss... fast just nu skiner faktiskt solen så jag får väl skynda mig ut och njuta en stund. Stackars dig som jobbar... Längtar tills ni kommer! Va kul det ska bli! Kramar!