lördag 7 april 2007

Påkörd

Jag har alltid undrat över hur det skulle kännas om en bil körde över min fot. Om det skulle hinna göra ont. Det gör det inte. Och det verkar som foten klarar det galant. Trots att en bil med ett antal passagerare ju måste väga ganska mycket.

Jag borde följa min egna råd. Så fort någon kommer till Málaga och hälsar på brukar jag varna för att aldrig gå för grön gubbe utan att först försäkra sig om att bilarna verkligen stannar. Idag klev jag glatt ut i gatan, i min egen värld som vanligt med musik i öronen, och blev faktiskt påkörd av en taxi. Sidospegeln slog till min hand och bilen rullade över min högra fot, men värre än så var det inte. Mest blev jag chockad. Checkade lite som i trans att jag verkligen hade grönt, det hade jag. Och fortsatte att gå medan en buss som stannat tutade hysteriskt på taxin.

Änglavakt. Tänk om jag hade gått ut i gatan bara någon sekund tidigare, då hade jag kanske hamnat framför bilen. Inte för att han körde så fort, men det hade säkert gjort ondare att få kofångaren rakt på höften.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars dig!
Vi vill inte ha dig i gips när vi kommer!!
Var försiktig....

Kram
Anne

kantorn sa...

Jag är så glad att du är okej! Otäckt såntdär!

Carin sa...

Anne: Oroa dig inte, jag är hel. Fick ett mycket svagt blåmärke på handen, thats it. Men, ja, jag ska se mig bättre för i fortsättningen! Kramar!

kantorn: Tack! Ja, man blir chockad, inser hur lite som behövs för att förändra allt.

Anonym sa...

Ett fall för NTF!!!!!!

/Malin fd Hastigthetsexpert/amatör