tisdag 3 april 2007

Censur

Min jakt på en kassörska att intervjua stötte på ännu ett hinder då Eroski, som visserligen tycks ha en betydligt bättre mediapolicy än Mercadona, bad mig maila frågorna i förväg och skickade tillbaka en censurerad lista. Vissa saker passar sig inte att fråga en kassörska. Som lönen. Och vad hon tänker om risken för rån.

Men för övrigt tyckte de att det skulle bli en trevlig intervju.

Tack men nej tack sa jag, och är nu ännu mer övertygad om att jag måste hitta en ocensurerad butikskassörska som kan berätta om denna värld som uppenbarligen gömmer betydligt större hemligheter än jag någonsin kunnat föreställa mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit de verkar ha mycket att dölja de spanska snabbköpen! Det verkar som du får ta till grävande journalistik på allvar här :-) Det kan nog bli en spännande historia.

Carin sa...

Ja, eller hur?! Tyvärr, eller kanske tack och lov..., tror jag inte det handlar om några djupare hemligheter, bara stelbent tänkande och ovana vid mediakontakter.