måndag 23 april 2007

Sommartider hej hej

Om några veckor kommer ni har mig gnällandes över svett och ingen AC... Men just nu längtar jag som en tok efter sommaren. Och den låter verkligen vänta på sig. Idag är det visserligen soligt, men det är första dagen på länge och de lovar moln och risk för regn i slutet av veckan igen.

Nåväl, kroppen säger att det ska vara sommar nu i alla fall, dvs vår, men spansk vår är ju ungefär som svensk sommar när den är som bäst, och jag satte igång att ladda ned sommarlåtar igår. Det blev Gyllene tider, Beach Boys och några låtar från Cocktails soundtrack. Men så tog det stopp... Jag är så uuuuuuusel på låtnamn och artister. Snälla hjälp mig lite på traven!

6 kommentarer:

kantorn sa...

KC & the sunshine band

Ted Gärestad - sol vind och vatten

Monica Zetterlund - Sakta vi gå genom stan, Att angöra en brygga, bedårande sommarvals.....hon är sommar :-)

mungo Jerry - In The Summertime

lovin' Spoonful - summer In The City

Kent - Sverige

Det var några i alla fall :-)

Anonym sa...

Carin, vi måste gå in i 2000-talet och släppa Gyllene Tider. Ladda ner de här låtarna och du kommer bli en lycklig sommarbrutta!

/Malin

The Embassy - Some Indulgence
Phoenix- Everything Is Everything
The Thrills – Big sur
The Legends – He knows the sun
Nerd – provider
Buba Sparxxx – Deliverance
The Knife - Heartbeats
The Roots – The seed

Frederick sa...

Dj Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime

Carin sa...

Åh, tack, vad ni är snälla!! :)

Malin: Jag vet... jag är en hopplös nostalgiker! Måste bara försvara mig med att Gyllene tider får en annan dimension när man vandrar Málagas soliga gator medan man lyssnar :)

kantorn sa...

Min Maria i barnkören 8 år gammal sjöng "sommartider hej hej sommartider...." när hon kom idag. Gyllene tider håller uppenbarligen fortfarande. Antar att hon har föräldrar som hittat varandra i Gyllene tider-tider pch därför gärna lyssnar på dom hemma.

Jag log i min mjugg när jag tänkte på dina inlägg och malins kommentar :-)

Carin sa...

Ha ha ha, men där ser ni, så förlegad är inte min smak :)