måndag 16 april 2007

Dålig reklam

För ett litet tag sedan började de renovera lokalen på bottenvåningen i mitt hus. Det skulle bli en bar och jag blev lite nervös. För någon vecka sedan smygöppnade de och ägaren verkade trevlig, lovade att det inte skulle bli något väsen, bjöd in mig på en kaffe och sa att jag skulle säga ifrån om de så bara störde det minsta lilla. I fredags invigning med livemusik, jag gick visserligen aldrig dit, men njöt av jazztonerna där jag låg några trappor upp och läste.

Sedan stället öppnade har det dock skrikits en del på gatan. En man som på bruten spanska ilsket står och skriker på en annan som inte hörs. Nu hände det igen och jag var tvungen att kika ut eftersom det aldrig tog slut. Det visade sig vara den trevliga killen från baren. Jag har ingen aning om vad grälet handlade om eftersom vartannat ord var "coño" (kvinnligt könsorgan). Till slut stod halva grannskapet ute på gatan och ropade att de skulle ringa polisen. Det var mest ord som flög genom luften, dock uppblandade med en och annan örfil. Jag klarar inte sånt.

När han så till sist gav sig gick han ilsket mot raden av grannar och undrade vad de hade med saken att göra? Jag hade god lust att sticka ut huvudet och säga att jag jobbar faktiskt, och det är lite svårt när örfilarna och svordomarna förgiftar luften. Men vågade inte.
Så körde han ilsket iväg i sin bil.

Undrar hur många som är sugna på att ta ett glas i hans bar. Inte jag.

3 kommentarer:

kantorn sa...

Vilka typer!
vi är ju på Mallorca nu och igår åt vi på vår favoritrestaurang med argentinska köttbitar. vi är kindpuss med personalen där trots att det har gått 10 månader sen sist.
I alla fall verkade det lite körigt för dom men det fick sin förklaring när kyparen kom till oss med notan. Han hade nämligen sparkat kocken! Kocken var berusad när han kom. Så därför stod kyparen med slips och allt vid grillen i köket.

Carin sa...

Ja, det kan gå vilt till i barsvängen tydligen, inte bara framför disken... :)
Har det slutat regna på Mallorca nu? Hoppas det & ha så mysigt!

kantorn sa...

Nu är det perfekt väder på Mallorca och idag blir det segling med en vän :-)