onsdag 18 april 2007

Grannosämja


Den här stackars vovven bor mitt emot mig. Matte lämnar hunden ensam varje förmiddag under cirka en timmes tid. Då står den på balkongen och skäller oavbrutet. Högt, ettrigt skall, så som bara små hundar kan skälla.
Jag har svurit många gånger över hunden, fast egentligen är det matte jag borde anmäla. En enda gång har jag sett henne ta ut hunden, då bara precis utanför porten. Hundkraken var så förvirrad och rädd att den inte visste till sig. Och sedan dess har den fått stanna inomhus.

2 kommentarer:

kantorn sa...

Vi hade en liknande situation i vår lägenhet i Palma, och fick rådet att anmäla dom till polisen. "Det gör mina grannar när dom är trötta på min hund" sa kvinnnan som gav oss tipset.....

Carin sa...

Jag har funderat på det, men det är svårt, jag drar mig för det. Det är bara dagtid, aldrig på nätterna. Framför allt tycker jag synd om hunden. Men så verkar hon så ensam tanten, och det känns inte heller rätt att skicka polisen på henne. Helst skulle jag velat tala med henne direkt men är lite för feg...