måndag 14 maj 2007

Biovarning

Igår lämnade jag biosalongen innan filmen var slut. Det har aldrig hänt förut. Vi såg The Good Sheperd, en film om en CIA-agent, som utspelar sig under 2:a världskriget och kalla kriget. Det är en rulle full med kändisar; Matt Damon, Angelina Jolie, Robert de Niro, Alec Baldwin, med flera. Och faktum är att den liksom verkade bra, men jag förstod ingenting. Ingenting.

Först trodde jag att jag kanske missade något väsentligt, det händer ju ibland när filmen är dubbad till spanska utan text. Men nej, efter en stund sa min spanska kompis att han inte heller fattade någonting. Ytterligare lite senare sa han att han hatade den. Efter 2,5 timmar, utan ett slut i sikte, smög vi ut ur salongen. Fortfarande utan en aning om vad filmen faktiskt handlade om.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Husdoktorn med på bio menar du? Jag gick efter halva filmen av Don Juan de M med vadhannuheter i huvudrollen och de andra i andra roller. Skärpt man är en måndagafton...

Carin sa...

karlavagnen: nej, det var inte husdoktorn denna gången, detta var en kompis, som i kompis :)

Anonym sa...

Okey. Hur snoppar man bäst av spanska telefonförsäljare? De driva mig till vansinnigahetet, va...

Nadia sa...

Jag sag trailern, fattade inte heller nagonting och blev inte sugen pa att se filmen. Skont att hora att mitt forsta intrycket stamde :)

Carin sa...

karlavagnen: bästa tipset, som jag fått av min chef, är att tala om att du inte accepterar några erbjudanden på telefon och be dem skicka vad de har skriftligt, på posten. Det gör de aldrig...

nadia: nej, se den inte! :)

KARLAVAGNEN sa...

Bob: tried it. Svaret blev: och när är bästa tiden att ringa dig imorgon.

Carin sa...

karlavagnen: ok, skaffa nummerpresentatör och svara inte! ;)