torsdag 24 maj 2007

Foooooooooore

Deadlinevecka, jag har inte varit utanför dörren på två dagar och ögonen går i kors. Troligen därför jag började fundera över meningen med livet, deadline är lite grand som att ha mens. Men sen plötsligt fick jag inte mer tid att tänka och vips så var allting bra igen!

Och imorgon får jag frisk luft. Ska med jobbet på ett golfevent, en golfbana i Mijas som bjuder in sina samarbetspartners. Därav stressen, veckan blev en dag kortare. Jag ska gå som caddie till min chef och sedan ta min första golflektion. Jag är barnsligt exalterad och har köpt en par nya byxor som jag tycker passar bättre på golfbanan än mina vanliga jeans.

Det här trodde jag faktiskt aldrig om mig själv för, låt säga, tio år sedan. Men jag faller alltid, oavsett om det gäller kläder eller musik, bara lite senare än alla andra. Jag går på inget vis mina egna vägar, tar bara en omväg.

I alla fall frågade jag lite ängsligt vad jag förväntades göra som caddie. Det vore ju inget kul att chefen blir förbannad för att jag inte fattar vad en järnsjua är. Eller va det nu kan heta. Man jag ska mest hänga på för att hänga på. Ett steg i processen för att lära mig denna sport som för mig fortfarande är ett fullständigt mysterium.
Jag återkommer med rapport.

PS. Jag har aldrig hållit i en golfklubba.

5 kommentarer:

Anne sa...

Nej, golf har aldrig varit min grej heller. Många av mina vänner höll på och vid något tillfälle följde jag med och låtsades förstå. Kan inte säga att jag är intresserad av golfandet. Lycka till; man kommer långt med ett leende!

Anna Malaga sa...

Haha, hoppas du fâr roligt!
Jag gillar att vara caddie, däremot är spelandet inget för mig. Är man caddie kan man gâ och njuta av banan istället för att bekymra sig över en liten fjantig vit boll.
Lite om klubborna - ju högre nummer klubban har, desto kortare och högre blir slaget. Man brukar starta med träklubborna, sen järn och sist putten. En järnklubba med "P" pâ är till mycket korta och höga slag. "S" är till bunkern.
Ha sâ kul!

Anna Malaga sa...

...fast nu ösregnar det här i Malaga! Hoppas ni är pâ en bana lângt härifrân.

kantorn sa...

själv ser jag det som en merit att aldrig ha hållit i en golfklubba.... :-) Trevlig helg!

Carin sa...

anne: jag tror att golf kanske faktiskt skulle kunna bli min grej, det var riktigt kul! Fast då har jag ju fortfarande inte spelat på riktigt... dessutom måste jag först bli miljonär så jag kan köpa bil och tycka att jag har 200-300 euro över i månaden för att lägga på en golfrunda i veckan. Golf är svindyrt i Spanien!

anna malaga: tack! Det var kul! Och absolut, att vara caddie är bra! särskilt som jag idag fick en egen bil och egentligen inte behövde göra så mycket mer än att titta på för att lära.

Vi var i Mijas och hade tur med vädret, det började med regn, inte så farligt dock, och sprack sedan upp och blev riktigt fint till slut!

kantorn: ja, nu kan jag inte bräscha med det längre... men det är annorlunda på Costa del Sol, Costa del Golf också kallad, golfbanorna är en så integrerad del av landskapsbilden, och som sagt den enda mark som inte är bebyggd, att man har svårt att ställa sig utanför. I Sverige skulle jag ju aldrig funderat över golfandet som ett sätt att komma ut i naturen.