fredag 11 maj 2007

Bytte plastflaskan mot hammaren

De där östeuropeiska eskortflickorna (egen gissning, förmodligen var de helt oskyldiga tillfälliga turister) försvann från grannlägenheten och ersattes av hippies. De måste vara hippies konstaterade min vän efter att jag berättat att de spelar trummor och har sex hela dagarna. Eller snarare nätterna.

När mina svenska väninnor var på besök vaknade jag plötsligt av rätt hög musik mitt i natten, blev så irriterad att jag satte mig upp i sängen och bankade hysteriskt med en vattenflaska i väggen. Varpå Lisa som sov bredvid vaknade och oroligt undrade om jag blivit galen. Naturligtvis går det inte att banka i en cementvägg med en plastflaska så att det får någon större effekt. Förutom att jag väckte dem på min sida väggen.

När det hände igår igen hade jag dock lite mer rutin. Denna gången gick jag upp och hämtade hammaren. Musiken sänktes omedelbart. Och ersattes av sex.

(Det låter som om jag borde skaffa mig ett liv och strunta i vad grannarna har för sig. Men väggarna är papperstunna så man deltar vare sig man vill eller ej.)

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Tja, "delta" var väl att ta i lite? :-D
Det verkar ju nästan vara nâgot mysko med den där lägenheten. De har kanske afrodisiaco (svenska?) i kranarna?

Anne sa...

Ånej, klart värre.

Anonym sa...

ofrivilligt deltagande kanske? Vet precis hur mindre kul det är. Hade grannar som höll på så vi grannar hörde lite väl mycket detaljer och de stängde inte fönstret heller. Minns att tjejen aldrig hälsade om man mötte dem i trapphuset. Patetiskt, eftersom alla grannar hade lite väl mycket, ofrivillg och oönskad info om deras privatliv.

Anonym sa...

ehrm, gummihammare hoppas vi...
Annars blir det lite Byggare Bob stuk ju...

Carin sa...

anna malaga: tja, det handlar ju inte direkt om något aktivt deltagande, men vi talar MYCKET tunna väggar = de kunde lika gärna befunnit sig hemma hos mig. Men ärligt talat, man vänjer sig.
Afrodisiakum enligt min ordbok... hehe, ja kanske det. Det tycks defintitivt vara nåt visst med den där lägenheten.

anne: man får ta det med ett leende :) förutom när de börjar trumma klockan 4 på morgonen en vardag. då ler jag inte...

karlavagnen: ja, precis! väldigt ofrivilligt...
Gummihammare vad är det för meseri? nej, nej du får nog kalla mig Byggare Bob hädanefter hahaha