lördag 19 maj 2007

Jag bygger bo


Jag har köpt en ny lampa! Kan tyckas vara en detalj och inte mycket att hurra för. Men sedan jag lämnade Sverige för 3,5 år sedan har jag inte köpt många saker till hemmet. Det jag införskaffat har varit billigt och fyllt en tillfällig funktion. Den här lampan köpte jag inte för att den var billig utan för att jag tyckte om den. Så för mig är den också en symbol på att nu får det vara nog med billigt tillsvidarekrafs.
Skärmar hade de inga snygga så en gammal får duga tills jag hittar rätt.

Dessutom är det så att jag inte överlever om jag inte kan läsa i sängen, och den gamla lampan började förvandlas till en dödsfälla. Sladden är säkert 50 år gammal och inte särskilt proffsigt lagad av mig själv på flera ställen. Så nu slipper jag som bonus riskera 220 volt genom kroppen när jag ska sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fin lampa - en sån vill jag ha!!!

Carin sa...

karlavagnen: tack :) finns i Málaga