onsdag 9 maj 2007

Läslycka

Jag åker till Sverige för att gå på lillasysters student 8 juni och har passat på att förhandsbeställa Stieg Larssons sista del i Millenniumserien, Luftslottet som sprängdes. Den levereras 29 maj, dagen före utgivningen. Jag längtar! De första två böckerna; Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden, sträckläste jag.
Och så köpte jag två Anne Holt också. Långa, lata dagar på stranden blir det...

Inte klokt egentligen, men det går inte att beställa böcker från svenska nätbokhandlare och få dem levererade utomlands.

5 kommentarer:

Thérèse sa...

Megastore leverera svenska böcker och filmer till utlandet. Jag köpte lite därifrån när jag bode i Madrid. Har också fått tips om en finsk nätbokhadel som skickar till utlandet. Eftersom det finns många svenskspråkiga i Finland har den ett stort ubud av svenska titlar och en svensk nätsida. Jag kan kolla upp det om du vill

Anonym sa...

Joho, jag har en deal med Wettergrens på Avenyn i Göteborg. Kanon service!

Carin sa...

therese: tack för tipset men tyvärr verkar de ha slutat med det. Man kan bara välja leveransadress Sverige, Finland och Danmark så jag mailade och frågade. De svarade att de inte skickar till Spanien... Om du hittar länken till den finska får du gärna höra av dig! Tack! :)

karlavagnen: Tack, jag ser på deras hemsida att man som utlandskund kan maila in beställningar. Toppen!

Thérèse sa...

Bookplus och Litorale och en som hett akademiska bokhandel var länk jag inte lyckas öppna nu. Du kan ju googla. Skrev om att jag saknade svenska böcker i Madrid på min gamla blogg och fick dom här tipsen från en tjej som bott länge i Australien. Hon brukade beställa därifrån men jag har aldrig gjort det. Så finns ju förstår möjligheten att gå in i en större bokhandel i Malaga och be dom beställa åt dig. En polsk och en fransk kompis gjorde det i Madrid , svenska bokhandlare brukar också kunna ta hem en bok man vill ha. Det var ju det vanliga sättet att beställa från utlandet innan internet. Det lär gå fortfarande.

Carin sa...

therese: tack, jag är jätteglad för dina tips!