onsdag 30 maj 2007

Gröna drömmar

Det blir ingen semesterresa till Sverige i sommar (förutom fyra dagar i Skåne för att vara med på lilla syster ysters student). Hur gärna jag än vill till Stockholm och hur mycket jag än längtar efter att träffa mina vänner och familj där, blev längtan bort till nya vidder större. Jag har inte åkt på riktig semester på över fyra år, och inte tillsammans med någon annan på fem år. Sedan jag kom till Málaga har det bara blivit resor mellan Spanien och Sverige, och alltid handlar det om att hälsa på. Väldigt mysigt, men inte semester. Så är det bara.

Men i år ska jag åka till ett helt nytt land och se något alldeles nytt. Och jag är så förfärligt glad!

Mitt i Málagas värsta julihetta drar jag till Dublin och de irländska, gröna kullarna tillsammans med min kompis Karoline. Det känns helt underbart! Och dessutom är priset fantastiskt, 160 euro t o r med Ryan Air, och bor gör vi gratis hos Karolines bror.

Det är helt okej om det regnar och är grått, för mig kommer det ändå vara grönskan som hägrar. Och innan och efter har jag ju allt strandliv jag kan önska här i Málaga. Det blir exotiskt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med en resa som inte bara är besök hemma. Det är svårt med prioriteringarna. Även om jag bara bodde i Spanien i två år (och alla sommarsemestrar då) så blir det alltid högsta prioritet att åka dit så snart jag har möjlighet. Ingen sommar vore riktig sommar utan några veckor i min lilla by i Katalonien. Och sen har jag kompisarna i Barcelona som jag vill träffa. Men nu var det länge sedan jag var på något nytt ställe. Ska nog börja spara och åka till New York eller något nästa gång. Hoppas du får det kul i Skåne på studenten! Jag ska också dit och uppvakta en student nästa vecka :-)

Thérèse sa...

Dublin låter ju härligt , dit har jag ockå velat åka länge , fårse när det bli av. Så många ställen jag skulle vilja besöka bara. Skulle behöva obergänsat med tid och pengar. Ni får säkert jättemysigt

Carin sa...

anna: Jag förstår det! Klart du ska åka till din by i Kataloninen, man fastnar ju i traditionerna. Jag skulle nog inte kunna låta bli att åka till Sverige, åtminstone någon gång på året. Så under perioder när man måste prioritera hårt är det ju enda som blivit. Men ibland bara måste man se npt nytt. Jag drömmer också om NY! Ha så trevligt du med på studenten!

therese: Jag vet, man vill till så många platser och länder att man blir alldeles villrådig. Och frustrerad eftersom man inte har råd... så i år började jag i andra änden, vart är det billigt att åka från Málaga? Storbritannien är tack vare mängden britter på Costa del Sol ett väldigt billigt resmål med väldigt många flygavgångar. Så då fick det bli det ch jag är mycket nöjd!

Anna Malaga sa...

Sâ du slog till - vad kul!! Det ska bli kul att höra om hur ni har haft det!
Visst är det svârt med billiga biljetter. Har du kollat vueling, de har ibland billiga flyg härifrân ocksâ.

Carin sa...

anna malaga: ja, jag slog till! Det ska bli riktigt underbart! Och självklart kommer bilder och reseskildrning på bloggen. Ska kolla Vueling nästa gång, tack för tipset!