lördag 5 maj 2007

Minisemester del 2

Gårdagen fortsatte med lite shopping på stan. Mina vänner skulle shoppa. Inte jag. Givetvis var det bara jag som kom därifrån med påsar. Ny bikini bland annat! En minibikini.

Middag på El Rancho, en bra argentinsk restaurang på La Malagueta där vi åt riktigt kött. Avslutade tidigt med mojitos och rom och cola på Frente del Pintor, ett av mina nya stamhak.


Lördag och vi genar genom Alcazabatunneln för att komma snabbt till stranden och solen som äntligen inte fick kokurrens av en massa envisa moln.

Paseo Marítimo, La Malagueta.

Vita, men dock rätt så välinsmorda, solsuktande ben.

Vattnet är fortfarande iskallt. Anne var modigast och först i. Men vi andra föll en efter en för grupptrycket. Jag har badat tre gånger idag!

Jag är också med på min minisemester. Om någon undrar.

3 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Tänkte pâ er idag, vilken himla tur med vädret... Det ska bli jättefint i nästa vecka, vilken tur att de inte kom för en vecka sedan! Man känner sig sâ "skyldig" dâ, fast man ju inte kan râ för att det regnar ;-)

Anne sa...

Vi har höst och det regnar i dag. Fast det är fortfarande varmt. Hoppas att vi får lika fin sol som ni har.

Carin sa...

anna malaga: vi hade vansinnigt tur med vädret med tanke på att det tycks ha varit sista veckan innan sommaren kom på riktigt. Men vi lyckades pricka in rätt grejer mellan regnskurarna och i Marbella hade det tydligen både haglat och regnat halva lördagen. Här fick vi ju bara en skur på kvällen. Men ja det är lite nervöst det där med vädret när man får besök. Man vet ju att de så gärna vill njuta av lite sol.

anne: tänk, så du går och väntar på hösten och vintern och här har sommaren precis kommit! hoppas du fick en solig helg iaf!