fredag 25 maj 2007

Swing it journalisten, swing it


Eller kanske jag bör säga put it...

För faktum är att jag efter 15 minuters intensiv coachning från chefen och max 20 träningsputtar, vann puttävlingen för nybörjare. Det var en utslagstävling och jag lyckades slå ut fyra personer, varav en var turistchefen i Mijas kommun. Ha ha!

En lyckad dag alltså! Jag vann t-shirt, golfbollar, golfhandske och massageolja av olivolja virgen extra. Dessutom trillade poletten under mina timmar som caddie äntligen ned och jag är numera lyckligt vetande om hur man spelar poängboogie, vad par, eagle, birdie och chip är.



Så, ja, jag skulle faktiskt väldigt gärna börja spela golf. Nyfikenheten har väckts och det rycker lite i armarna. Putten var ju en sak. Men att det skulle vara så svårt att svinga hade jag aldrig anat. Det ser ju busenkelt ut. I min värld var mysteriet med golf själva räknandet, hur hitta fram till hålet samt terminologin, inte att spela.

Förutom att golfbanorna är de enda grönmrådena som kvarstår på Costa del Sol och jag njuter av "naturen", så är det ju dessutom vansinnigt kul att köra buggy!

6 kommentarer:

kantorn sa...

du ser verkligen proffsig ut :-)

Carin sa...

kantorn: tackar :)
Jag kan dock avslöja att min sving inte var lika lyckosam som putten. Men det är ju trevligt att det ser bra ut på bild.

Thérèse sa...

Hller med , du ser mycket proffsig ut. Jag har inte spelat golf själv men hört att dom första svingarna brukar ge rejäl träningsverk i hela kroppen. Stämmer det?

Nadia sa...

Oj, oj, oj! Succe pa golfbanan med andra ord. Det ar bara till att gratulera! :)

Anna Malaga sa...

Hihi, vad kul - heja dig!
Att köra bil är buskul, och man slipper den spanska trafiken.
Tycker ocksâ att det är sâ skönt med gröna gräsmattor!

Carin sa...

therese: ja, faktiskt har jag träningsvärk idag... och då blev det till slut inte så mycket svingande, en kvart max. Det räckte tydligen. Men jag är förstås rejält otränad också...

nadia: hehe tackar så mycket! Jag kanske borde sluta nu, när jag ligger på topp :)

anna malaga: tack! Apropå buggyn var det ganska halt eftersom det regnat och jag slirade som tusan, men lörde mig att parera, hehe minst lika roligt som att köra radiobil!