måndag 7 maj 2007

Bitterljuva avsked


Fyra intensiva dagar med goda vänner. Värmer i själen. Kommer leva gott på det länge. Det är fint det där med folk som hänger kvar fast jag är dålig på att höra av mig i vardagen. Som hälsar på vart jag än beger mig, tar sig tiden och pengarna, och ger mig, oss, lite kvalitetstid tillsammans varje år. Och tar med äkta svenska värmeljus, saltlakrits, pocketböcker och Zoegas mörkrost. Som väcker mig 8.30 för att utnyttja tiden maximalt, och fnittrar hysteriskt vid läggdags. Lagar frukost och bjuder mig på middag. Åh, vad jag har blivit bortskämd!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter! Med ens riktigt bra vänner brukar det inte spela någon roll hur dålig man är på att höra av sig, när man väl ses är allt som vanligt igen!

kantorn sa...

Jag vet precis....

Anne sa...

Det är så skönt med de vänner man vet alltid finns kvar även om det ibland dröjer mellan mötena.

Carin sa...

anna: Ja, riktigt mysigt! och precis, har man känt varandra länge vet man ju var man har varandra även om det ibland går lång tid mellan telefonsamtalen.

kantorn: kan tänka mig det :)

anne: ja, det känns lyxigt!

Unknown sa...

Vilken fin bild :-))
Vilken kul kväll det var :-))
Har igen fått fantastiska minnen och längtar redan till nästa år.
Kramis

Carin sa...

Anne: Ja, det var jäkligt kul! Trots trängsel hehehe
Längtar också till nästa år!!! Kram

Thérèse sa...

Åh ni verkar ha haft jättemysigt. Vänner som man känner bra sen länge är verkligen något man saknar när man bor i ett annat land. Naturligtvis kan man skaffa såna utomlands ockå men det tar ju tid.

Thérèse sa...

Svenska värmeljus fanns på IKEA i Madrid , fast jag vet inte om IKEA finns i Malaga. I Sevilla finns det men det är ju en bit. Dom hade inte Zoegas men väl Löfbergs Lila. Fast jag saknade saltlakrits i matshoppen , svenska kakor och godis som t.ex ahlgrens bilar , ballerina kex , estrella chips , lantchips , gott och blandat, zoo mm. fanns men inte saltlakrits som nästan alla utlandssvenskar verkar längta efter då och då

Carin sa...

therese: ja, svenska vännerna man känt i 15 år nu är ju nåt annat än dem man känt i nåt år eller så. Även om jag sakta men säkert börjar få nära vänner här med. Man vill ju gärna ha både och!

Just nu lagom klistrig i munnen och ont i magen av en massa saltlakrits... ibland tänker jag att det är tur att det inte finns något ätligt lösgodis i Spanien, så äter jag mest choklad och det är ju så mycket nyttigare! :)
IKEA öppnar i Málaga i oktober! säger de... det har varit på gång ett tag... Men nu har den blå byggnaden börjat växa upp, så det ser ut att bli verklighet. Så var framtidens lördagar räddade!