onsdag 9 maj 2007

Knäckebröd med leverpastej

Mat, mat och mera mat har det blivit på sistone. Mest ute. Jag har ätit fisk och räkor på stranden, argentinska revbenspjäll, räkwok, mer revbenspjäll (de största och bästa på La Morena i Mijas), pescaíto frito i fiskekvarteret La Carihuela i Torremolinos, och mycket mer. Jag som hatar att, kanske inte laga mat, men i alla fall att planera för den, har njutit i allra högsta grad. Men idag ska jag njuta av första ensamma kvällen på länge, se nyheterna, ett gammalt avsnitt av Sex & The city, äta Wasas krögarknäcke med inlagd smörgåsgurka och svensk leverpastej (passerade Tre Kronor i Fuengirola idag) och dricka the. Sedan ska jag krypa ned i sängen tidigt och läsa länge, länge för första gången på, ja, jag vet inte sedan när.

Även vardagen har sin tjusning. Särskilt när den lyst med sin frånvaro en tid.

2 kommentarer:

kantorn sa...

Problemet med vardagen i spanien är att vännerna i sverige inte tror att vardagen finns i spanien. Det fick vi känna av när vi bodde där.

Man måste handla och tvätta även på mallorca. Men svärmor verkar inte tro det tyvärr....

Men vardagen är skön! Vare sig den är i spanien eller sverige eller nån annanstans i världen..Det är gött med vardag!
Jag har haft vardag idag.

Carin sa...

kantorn: Jag vet vad du menar, jag jobbar dessutom hemifrån och för en del tycks det innebära att jag bara jobbar när jag känner för det. Men å andra sidan har jag tjatat ganska mycket för att klargöra att jag också går upp på morgonen, sätter mig framför datorrn och inte kan gå till stranden så fort solen skiner :) så jag tror nog att vännerna är införstådda med att livet i Spanien också är jobb och vardag. Tur det! Det var det jag ville ha när jag flyttade hit, spansk vardag, inte evig semester.