torsdag 31 maj 2007

My man Mr Sparrow

Igår såg jag "Pirates of the Caribbean - Vid världens ände". Den är väldigt lång och inte så förfärligt olik de andra två filmerna. Men vem bryr sig? Den är oerhört välgjord med mycket humor. Och egentligen räcker det ju dessutom med Johnny Depp. Oj, oj, vilken man!

Keira Knightley, som ju visserligen är väldigt söt, störde jag mig dock lite på. Hon liksom bara står där och putar med läpparna omgivna av babyhy. Är det rädda för att de manliga tittarna inte skulle vara lika benägna att se filmen om den kvinnliga huvudrollsinnehavaren var lite coolare, hade lite mer "go"? Jag är väl inte jätteförtjust i Angelina Jolie, men det känns ändå som att hon hade passat bättre för rollen.

Ja, ja, se den i alla fall. Men ladda upp med mycket popcorn och dricka och leta upp en biograf med sköna stolar och mycket benutrymme!

Förresten, jag köpte en gigantisk poster av Johnny Depp, vad ska jag göra med den?

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag har bara sett ettan faktiskt , länge tänkt hyra tvåan men det har inte blivit av , än.

Postern kan du väl ha ovanför sängen ;) Trevligt att ha en Johnny Depp som tittar på en när man sover. Håller med om att han är något extra

Carin sa...

therese: hoppa över 2:an och se 3:an , den är bättre! Och ja, Depp kanske får hänga ovanför sängen, hehe varför inte? Det är bara det att jag bor i en etta så han kommer liksom att ta upp hela rummet... är inte säker på att det är den imagen jag vill utstråla... får tänka på saken :-)