onsdag 7 mars 2007

Anonyma, offentliga institutioner

Jag förstååååååår inte hur så många spanska kommuner, organisationer och politiska partier kan göra snygga (oftast) hemsidor, men nästan alltid lyckas väldigt väl med att gömma kontaktinformationen. Det är faktiskt helt otroligt.
Är inte en tydlig avsändare med e-mail och telefonnummer i princip det viktigaste? Var det inte det som var själva idén från början? Nu tycks alla ha så mycket information att dela med sig av att de helt missat poängen. Vad trött man blir...

Längst ned på sidan, tydligt, eller med en synlig länk "Kontakt". Och inga jäkla formulär. Jag vill skriva mina egna e-mail så att jag får behålla en kopia i min mapp.

Ska det vara så svårt?


Va?

2 kommentarer:

Unknown sa...

ooooojjjj då.....skulle inte gemytet blidkas av solen och det sydeuropeiska livet?? så det räcker inte mer att man numera har dom fantastiska möjligheterna (läs, blivit så lat) att sköta alla sina uppdrag bekvämt framför datorn??
nu ska man öven ha rätt o hacka på nån stackars sate som har knackat på en remington dom senaste 40 åren??!!!
....hihi....:-)

Carin sa...

Hehehe... det irriterande är ju just att det inte är några dumma amatörer vi talar om. Hemsidorna är välutvecklade och oerhört rika på information, till och med på flera språk. Det finns nästan inget att klaga på, förutom just att jag kanske, trots allt, skulle behöva tala med någon på telefon, eller skicka en direkt fråga i ett mail. Men av all information som ligger ute, är denna lilla enkla uppgift, oftast MYCKET svår att hitta...