fredag 9 mars 2007

Trista änglar & demoner

Efter drygt en månads pina har jag äntligen läst ut "Angels and Demons" av Dan Brown. 600 sidor som utspelar sig på en och samma dag. Så utdraget. Jag trodde aldrig den skulle ta slut. Samtidigt som den var lite för spännande för att helt ge upp. Jag var tvungen att ta mig igenom den. Det är det värsta när det händer. Du är fast i en fälla. Det finns bara en utväg.

Storyn är okej, annorlunda och till och med ganska tankeväckande, om konflikten mellan religion och vetenskap. Men det tog mig tio minuter att läsa vad som utspelade sig på en. Inte trovärdigt. Boken är helt uppenbart ett filmmanus. Jag tänker inte se filmen.

Äntligen får jag sätta tänderna i Anne Holt!

4 kommentarer:

Unknown sa...

e de den med den fantastiska avslutningen i Rom??!! ja, trovärdigheten e inte Browns starka sida väl....förresten, brandmansfesten....e de flickornas motsvarighet till vår inbjudan till fest på Playboy mansion....?
;-)

Carin sa...

Ja, det är den, Robert Langdon hoppar från en helikopter flera kilometer upp i luften, och överlever med några blåmärken. Han landar visserligen i vattnet... men ändå.
Och angående brandmansfesten, ja, så är det nog ;)

Frederick sa...

*applåder*
Du lyckades ta dig igenom en Dan Brown-bok! Da Vinci koden var - trots så kallad kioskvältarstatus - en av de mer tjafsiga böcker jag har läst. Orkade inte läsa klart den...

Carin sa...

Tack vk, ja, jag ser det nog som en bedrift faktiskt. Och det blir inga fler Dan Brown för mig. Har full förståelse för att du lade Da Vinci koden ifrån dig. Det finns så många böcker att läsa, man ska inte spilla tid på tjafs.