onsdag 21 mars 2007

Kulinariskt i hundkojan

Vi åt mycket gott på La Casa del Perro i Málaga. Ett mysigt ställe mitt inne i Málagas Casco Antiguos smalaste gränder. Med tegelväggar och trämöbler är det som om Sten Sture i Gamla Stan möter Andalusien. På menyn finns "bocados" och "mordiscos", smårätter och munsbitar. Tapas men med modern touch och små överraskningar. Vi valde små kronärtskockehjärtan inlindade i ansjovis, broccolikräm, skinkkroketter med "porra antequerana", apelsinindränkt oxfilé, carpaccio och slutligen päronpudding med grädde och "vino dulce". Det här är en väl dold liten stjärnkrog, dessutom mycket prisvärd.
Avslutningsvis en Pacharán på La Habana Vieja.

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Det lät jättegott och mysigt.... men jag var mest intresserad av resten av informationen, som du tydligen glömde. Hände det nâgot annat intressant?? ;-)

Frederick sa...

Trodde väl att det var fler än jag som undrade... ;)

Carin sa...

Oj, jag förstår inte alls vad ni menar..???

Ok... det var en mycket trevlig andra date. Jag skulle gissa att det blir fler. Resten är hemligt :)

Mirabelle sa...

Var det spanjoren eller svensken du hade dejt med? ;)

Carin sa...

Han är fel i tid så han är nog ingen av dem, men ja, han är spanjor :)