torsdag 1 mars 2007

Myror i brallan


Jag börjar misstänka att sierskan jag träffade i måndags egenligen var en god fé. Med sitt osynliga trollspö lugnade hon ett stormigt hav. Jag tror att hon kanske inte så mycket spår framtiden, som att hon skapar den. Genom att trolla bort kryp i kroppen.
Så i enlighet med mitt nya harmoniska jag, gjorde jag för andra gången denna vecka något för första gången - yoga. Jag blev yr av andningsövningarna, troligen chockade jag kroppen med att tillföra den så mycket syre på en gång, och det stack i fötterna.
Men ändå, det var alldeles, alldeles... ...underbart.
Vad annat kan det vara? På lyxiga Puro Beach, charmigt vinterövergivet, med svag chill-out i bakgrunden, konkurrerande med vågornas brus. En marssol som liksom varken vill gå ned eller sluta värma dig. En och annan fluga som söker din uppmärksamhet. Och en känsla av att det bästa inte har hänt ännu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det verkar!

Carin sa...

Hej Anna, kul du tittade in på min blogg! Javisst, ser det mysigt ut! Och det var det också :)

Anonym sa...

Jo jag har hittat hit via Anna i Malaga. Går runt med en ständig längtan till spanien så det är kul att få en spaniendos via bloggar! Och här har jag hittat rolig läsning :-)

Carin sa...

Kul att höra! Har du bott i Spanien? Känner du till Málaga?

Anonym sa...

Jag har bott i Barcelona i 2 år. Malaga har jag mest passerat, min lillasyster har bott i Granada och har pojkvän som är därifrån men bor i Almunecar. Hur länge har du bott i Spanien?

Carin sa...

Jag kom till Málaga i oktober 2003, pluggade spanska i åtta månader och förälskade mig som så många andra. Flyttade ned på riktigt oktober 2004 och har inte ångrat mig en sekund. Första året var ganska omtumlande och långt ifrån bara positivt men jag lärde mig oerhört mycket och skulle aldrig vilja ha det ogjort.