tisdag 20 mars 2007

Vill ni se en stjärna..?


Fast jag har en date ikväll.

7 kommentarer:

Frederick sa...

Bernardas hus - den Lorca? (Kan inte spanska, tyvärr....)

Anonym sa...

Stjaernorna har ingen pojkvaen...

Carin sa...

Japp, det är den Lorca, född 1898 i Granada och mördad 1936 under spanska inbördeskriget, av Francosidan.

kantorn sa...

Jag köpte en samling tonsatta texter för diskantkör av just Lorca. Det är en annan snubbe som har tonsatt.
Det ska jag göra med en av mina körer framåt sommaren "Como una sobra de oro" heter det.

Carin sa...

kantorn: Vad kul! Vad är det för typ av musik? Sjunger de på spanska då eller är texterna översatta?

kantorn sa...

Det är spanska texter, jajamen. Ska försöka lära mina tjejer (för det är skrivet för 6-stämmig damkör.
Väldigt modernt tonspråk. Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra det med, men om jag säger modern körmusik? Hjälper det?

Några av satserna:
-Balada amarilla
-Corredor
-Cancion de jinete

Och fyra satser till

Carin sa...

Spännande! Lycka till! Du kanske kan spela in och lägga upp videon på YouTube.