lördag 3 mars 2007

Avdrag på vuxenpoängen

Fredagkväll. Tre galna tjejer. Ost, skinka, oliver och tortilla de patata. Två flaskor rött. En flaska Absolut Rasberry. Klassisk, svensk förfest som varade alldeles för länge. Eller var det kanske fortsättningen som varade för länge? Nya stället Casa Nova och slutligen Karma.
Lördag eftermiddag. Efter att ha varit medveten, inte mer, om omgivningen en liten stund tyckte jag det var dags att öppna ögonen och titta på klockan. 16.36!!! Jag har aldrig sovit så länge i hela mitt liv.
Lördag kväll. Två Wallander-filmer på rad. Och jag har fortfarande inte ätit frukost. Hjälp, jag är för gammal för det här.

4 kommentarer:

kantorn sa...

Å vi som tyckte vi sov länge idag, till strax efter elva :-)

Carin sa...

Hehehe, jag är rätt säker på att du haft en mer givande dag än jag. Tur att det i alla fall inte är måndag imorgon!

Anna Malaga sa...

Haha, ja det blir verkligen avdrag! Man blir aldrig för vuxen för att festa, men att gâ upp halv fem pâ eftermiddagen..hrm,hrm.
Finns det Wallander-filmer?

Carin sa...

Du har rätt Anna. Men nu tror jag att jag återvänt till livet igen... ;)
Visst finns det Wallander-filmer, både med Rolf Lassgård och Krister Henriksson som Wallander. Har tyckt Lassgård var bäst, men i en av dem jag såg igår var Henriksson riktigt bra, "Mastermind".