tisdag 13 mars 2007

Jag är rik!


Jodå, det här damp faktiskt ned i brevlådan idag. Lite fint, och en aning komiskt. Tittade på kuvertet och kunde inte låta bli att le när jag såg det slängt där på golvet i min spanska trappuppgång, "Den allmänna pensionen".
I det oranga kuvertet låg ett brev som på sju olika språk, bland annat spanska, förklarade att det här var information om min rätt till svensk pension. Jag har totalt 407 771 kronor på mitt konto! Det är vad jag har tjänat in i inkomst- och premiepension sedan jag började jobba 1994. Fantastiskt!

4 kommentarer:

kantorn sa...

Grattis :-) Jag har inte öppnat mitt ännu....

Carin sa...

Tack! Och lycka till! :)

Frederick sa...

Carin, jag har märkt att jag besöker din blogg ganska ofta (för att vara jag). Tycker om den mycket! Är det OK med dig att jag lägger upp en länk på min blogg till din blogg?

Carin sa...

Verbal kint: Vad roligt att höra! Självklart får du lägga upp en länk på din blogg! glad jag blir :)