torsdag 1 mars 2007

Konstiga saker händer

Jag börjar tro att ödet spelar mig ett litet spratt. I dag fick jag ett julkort från samme Mr X som korsade min väg i förrgår. Ja, jag fick det ju inte nu, det hade legat och väntat på mig på kontoret i två månader. I mitt fack, som jag kanske borde kolla lite oftare.
Det är bara det att jag än så länge inte fått någon annan post än cirka 100 brev och vykort från en tokig man som utsett mig till förmedlare av all världens orättvisor, dvs hans. De är inte särskilt varierande, ganska knepiga att läsa eftersom de brukar vara uppdelade på flera olika små lappar med ett virrvarr av kråkfötter, och inte särskilt vackert formulerade. Milt sagt.
Därav mitt lite förvånande ointresse för mitt fack på kontoret.

Men det där julkortet. Och de säger att kvinnor är svåra att förstå sig på.

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

hehe, men kvinnor ÄR väl svâra att förstâ sig pâ...? En väldig tur att männen ofta inte hänger med i vâra tankar, tycker jag.
Män vill väl sällan stänga en dörr helt. En liiiiten springa ska alltid vara öppen. De kan vara glada och lyckliga i ett förhâllande (eller ensamma) men tänker ändâ: "Ah, men där gâr ju X! Och vad söt hon är! Vi hade kunnat ta en kopp kaffe... och sâ hade jag kunnat fâ hennes nya nummer, det kan vara bra att ha..."
Medan vi ofta tänker: "Nämen där gâr ju X... och jag bryr mig inte...vad skönt!"
Eller vad tycker du?
Mannen med krâkfötterna verkar ju däremot inte m sâ bra, vad trâkigt att det gâr ut över dig.

Carin sa...

Ja, kvinnor är svåra att förstå sig på. Jag förstår mig inte... hahaha.
Och precis! Så kan vi ha vår egen lilla värld otillgänglig för dem.

Ja, jag tror delvis du har rätt. Det här är ju en hel vetenskap, men kärnan är, tror jag, att först och främst har tjejer lite svårare att släppa taget efter en separation. Killen går liksom bara vidare som om ingenting har hänt. Han bearbetar det alltså inte överhuvudtaget. Tjejen dock går igenom alla olika faser som finns och när det är klart finns heller inga lösa trådar och inte det minsta behov eller önskan om att gå tillbaka i tiden.

Det andra hänger ihop med den ständiga katt och råtta-leken. Att killar (och tjejer för den delen) alltid vill ha det de inte kan få. De vill åtminstone se om de kan få det. Och om de inte får någon respons sporras de till ytterligare manövrar...