söndag 11 mars 2007

Hälsosöndag


Klockan ringde 6.20. Jag promenerade genom ett yrvaket Málaga som doftade nybakat bröd och blommande apelsinträd. Uppe vid motorvägen hämtades jag av Carina.


Vi åkte vidare till Puro Beach för en halvdag med två yogapass, nässköljning, hälsodrink, avslappning och promenad på stranden. Underbart. Förutom nässköljningen som jag nog måste träna lite mer på. Tanken är att rensa näsa och bihålor med ljummet saltvatten. Men min drunkningsreflex var stark, jag fick lite panik och vinklade huvudet fel så att vattnet rann ned i gommen istället för ut genom andra näsborren...


Det blåste rätt rejält, gick vita gäss på havet och vi fick sand långt in i både ögon och öron. Härligt uppfriskande för en stadsråtta.

Puro invigs inte officiellt för säsongen förrän i påsk och det är fortfarande ganska lugnt. Men det var rätt många som kom för att äta söndagslunch på restaurangen.


Som aptitretare fick vi små chiabata med olivolja och salt. Ackompanjerat av lyxvatten från Norge i exklusiva glasflaskor. Har även synts i ett avsnitt av Sex & The City. Jag snodde med mig en. Men eftersom jag är en snäll flicka frågade jag först.


Tofu med wokade grönsaker till lunch. En nyttig avslutning på en riktigt hälsodag! Tack Eva!

Inga kommentarer: